Tuesday, June 1, 2010

Monika Fagerholm i Lilla onsdag


This one's in Swedish, it's about our tv show here in Finland and this night's episode.

Idag är Monika Fagerholm gäst i Lilla onsdag. Det var mitt favoritråmaterial att jobba med i klippet, eftersom jag var så begeistrad av henne under bandningen. Det blev 1,5 timme diskussion och jag satt som förtrollad där på baksätet bredvid mittenkameran när André och hon körde den kurviga vägen.

Det blev också det svåraste avsnittet att klippa, eftersom Monika för vidare en känsla som hon lägger ord på, istället för ord som beläggs med känsla. Jag vet inte om Monika skulle skriva under denna beskrivning, men det är så jag upplevde det när jag satt där. Och varje gång jag klippte i materialet måste sömmen beakta så mycket mer än ordens betydelse. Det tog mig över en vecka att klippa det och pratstunden med Monika hörde till dem som skulle gjort sig som helt oklippta. Men jag är glad över programmet.

No comments:

Post a Comment